Nieuw hier..

Voor iedereen die zich voor wil stellen!

Moderators: Erik, Jaap


Berichten: 4
Geregistreerd op: di jul 06, 2010 9:27 am
BerichtGeplaatst: di jul 13, 2010 12:43 pm
Dag allemaal,

Ik ben sinds kort in het bezit van een eerste generatie sv650 in eierdooiergeel. Hiervoor heb ik een cb550 uit 1978 en opvolgend een bmw k100rs uit 1984. Ik rij bijna elke dag van Utrecht naar Geldermalsen voor mijn werk. Tot nu toe bevalt de sv heel goed. Het is totaal niet te vergelijken met de bmw. In eerste instantie voelde ik me wat onveilig in het verkeer met deze brommer. Zo'n bmw heeft toch wat meer body en je zit wat hoger. Na een aantal ritjes wist ik niet beter. Sturen is echt helemaal geweldig. Het geluid is top. En alles is heerlijk bereikbaar voor sleutelen. (alhoewel het sleutelsetje echt bagger is). Alles is wat cheapo uitgevoerd in vergelijking met een bmw, maar functioneert zoals het hoort.

pro: rijden, geluid, eenvoud, zithouding
cons: goedkoop afgewerkt, rijden in verkeer

een aantal zaken waar ik tegenaan liep:
- versleten balhoofdlager
- moeilijk schakelen, motor slaat af als ik hem in z'n 1 zet van uit z'n vrij (olie, platen, afstelling?)
- achter schokbreker is niet helemaal top
- schakelen gaat niet helemaal lekker, positie van pookje zou naar achteren mogen

Met vriendelijke groet,

Eric van Stuijvenberg
Utrecht
Avatar gebruiker
Berichten: 3954
Geregistreerd op: zo nov 26, 2006 9:48 pm
Woonplaats: Almere . . . (N52° 22.764 E5° 11.945)
BerichtGeplaatst: di jul 13, 2010 8:05 pm
Hi Eric,

Welkom bij de SV Club....!

Erik
Helemaal "Exclusive"
Avatar gebruiker
Berichten: 1178
Geregistreerd op: do dec 28, 2006 10:57 pm
Woonplaats: Malden
BerichtGeplaatst: di jul 13, 2010 9:45 pm
Hoi Eric,

welkom hier en veel plezier met je nieuwe aanwinst!!

Berichten: 103
Geregistreerd op: za nov 07, 2009 9:25 pm
Woonplaats: Breendonk (Puurs) (B)
BerichtGeplaatst: wo jul 14, 2010 12:12 am
Welkom bij de club! Thumbsup
Yamaha Aerox (50 & 70 cc)
Cagiva Mito 125cc
Suzuki SV650S
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 990
Geregistreerd op: vr dec 29, 2006 11:09 am
Woonplaats: Oudenbosch
BerichtGeplaatst: wo jul 14, 2010 12:26 pm
Hoi Erik,

Welkom op ons forum en misschien in de toekomst bij onze SV Contact Club?
Welke SV650 heb je? S/N en bouwjaar?

Veel plezierige en veilige kms ermee en wellicht zie we elkaar eens bij een toerocht of zo.

Carolien
SV650SA GS550
:heppydepeppy:
Avatar gebruiker
Berichten: 2683
Geregistreerd op: ma dec 25, 2006 2:26 pm
Woonplaats: O - Fryslân
BerichtGeplaatst: wo jul 14, 2010 12:34 pm
welkom vanuit het Hêge Noarden :hoi:

Succes en plezier met je motor :okebiggrin:
La Dolce Vita Mijn motto: "Altijd blijven lachen !!
Iedere kwestie
heeft 2 meningen.
De verkeerde
en die van mij.

Berichten: 4
Geregistreerd op: di jul 06, 2010 9:27 am
BerichtGeplaatst: wo jul 14, 2010 1:31 pm
Ik heb een oer sv 650 s uit 1999. En ik geniet er enorm van. Het gekke alleen met schakelen is dat ik mijn voet-schakelpook positie niet helemaal lekker vindt. Ben dus op zoek naar adapters die dit kunnen oplossen. 3cm naar achter en naar boven lijkt me oke.
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 990
Geregistreerd op: vr dec 29, 2006 11:09 am
Woonplaats: Oudenbosch
BerichtGeplaatst: wo jul 14, 2010 3:38 pm
Twinser schreef:Ik heb een oer sv 650 s uit 1999. En ik geniet er enorm van. Het gekke alleen met schakelen is dat ik mijn voet-schakelpook positie niet helemaal lekker vindt. Ben dus op zoek naar adapters die dit kunnen oplossen. 3cm naar achter en naar boven lijkt me oke.


Zelf vind ik de positie wel lekker, maar ben dit ook al 8 jaar gewend :lol:
In vergelijking met bijv. de Suz. GS500 en GSX650F zit het schakelpedaaltje van de SV idd wel verder weg. Als je gewoon een tijdje zo rijdt, wen je er misschien ook zo aan. En anders pas je het gewoon aan.
SV650SA GS550
:heppydepeppy:
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 3793
Geregistreerd op: zo nov 26, 2006 10:33 pm
Woonplaats: Utrecht
BerichtGeplaatst: wo jul 14, 2010 3:44 pm
ik heb tijdens het rijden mn voeten gewoon lekker op de duosteunen :roll: Gestoord
Van 200 km per uur naar een foto aan de muur.... oftewel motorloos... maar nu op weg met een triple 698 !

Berichten: 4
Geregistreerd op: di jul 06, 2010 9:27 am
BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 10:19 am
Zo zaterdag even de mouwen opgestroopt.
Balhoofdlager vervangen, vork keerringen vernieuwd, en chokekabel schoongemaakt.
Dat rijdt lekker zeg...
In eeste instantie had ik het lager te strak staan waardoor de motor ging waggelen op lage snelheid, even iets losser gezet en hij spoort nu als een trein.

Keer terug naar Welkomsforum

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast