Danton met zijn hybride

Voor iedereen die zich voor wil stellen!

Moderators: Erik, Jaap

Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 236
Geregistreerd op: di apr 07, 2015 8:41 am
Woonplaats: Ossssssssss
BerichtGeplaatst: ma dec 14, 2015 10:41 am
Graag gedaan Roger!

Ben benieuwd naar jouw project ;), succes ermee!

Ja die tank moet nog... :( maar dat ga ik tegelijkertijd met het voorspatbord doen.
Waarschijnlijk in het voorjaar.
SV650S rebuild to my own personal taste, behold my custom SV650S!
Avatar gebruiker
Berichten: 129
Geregistreerd op: zo aug 17, 2014 9:30 pm
BerichtGeplaatst: ma dec 14, 2015 11:54 pm
ja in de winter spuiten is nix Gestoord
Voor mijn eigen SV heb ik een topicje aangemaakt (iets over bouwjaar van deze SV650S of . . . N..
Vind je wel (nog niets aan gedaan verder . . . ('t is winter :burn: )
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 236
Geregistreerd op: di apr 07, 2015 8:41 am
Woonplaats: Ossssssssss
BerichtGeplaatst: do dec 31, 2015 2:47 pm
Eindelijk een passende Seat cover!
Helaas wel een rode... Maar dat ga ik in de komende maanden oplossen ;).


En bij deze wens ik iedereen een fijne jaarwisseling toe! :feest:
SV650S rebuild to my own personal taste, behold my custom SV650S!
Avatar gebruiker
Berichten: 129
Geregistreerd op: zo aug 17, 2014 9:30 pm
BerichtGeplaatst: do dec 31, 2015 4:07 pm
laat ej wel nog een klein rood detail over :schater:
Jij ook fijne jaarwisseling
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 236
Geregistreerd op: di apr 07, 2015 8:41 am
Woonplaats: Ossssssssss
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2016 6:15 pm
Tuurlijk blijven de rode details!

Iemand nog tips voor een stilstaande motor?

Heb de accu al een tijdje aan de druppellader hangen maar verder niets meer aan gedaan.
SV650S rebuild to my own personal taste, behold my custom SV650S!
Avatar gebruiker
Berichten: 3937
Geregistreerd op: zo nov 26, 2006 9:48 pm
Woonplaats: Almere . . . (N52° 22.764 E5° 11.945)
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2016 6:22 pm
Altijd wegzetten met een volle tank. Voorkomt roestvorming....
Helemaal "Exclusive"
Avatar gebruiker
Berichten: 129
Geregistreerd op: zo aug 17, 2014 9:30 pm
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2016 10:26 pm
Elke week even starten en 10 minuten laten lopen (en niet gaan rijden natuurlijk :schater: ) :no:

Voordel van nu gaan rijden is dat je geen last van bevroren carburateurs hebt. Had er vandaag in elk geval geen last van. Ondanks de carburateurverwarmers doet ie het nog steeds (bevriezen). Ik heb wel de indruk dat het aan de benzine ligt. Met BP Ultimate (98 oktaan) dat ik normaliter tank, heeft ie er veel meer last van dan met Euro 95 ( Kweenie Kweenie Kweenie )
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 3799
Geregistreerd op: zo nov 26, 2006 10:33 pm
Woonplaats: Utrecht
BerichtGeplaatst: di jan 19, 2016 12:19 pm
waarom zal je 'm starten ? mij moet je in mijn slaap ook niet wakker maken
ga ik van zweten, ik denk dat mn motor er net zo over denkt, condensvorming in de uitlaat en na 10 minuten stationair is echt niet alles op temperatuur geweest
Van 200 km per uur naar een foto aan de muur.... oftewel motorloos... maar nu op weg met een triple 698 !
Avatar gebruiker
Berichten: 129
Geregistreerd op: zo aug 17, 2014 9:30 pm
BerichtGeplaatst: di jan 19, 2016 10:45 pm
hahaha, ja dit is wel het SLECHTSTE wat je met een motor kunt doen, dacht dat dat gezien de gebruikte smileys er wel duidelijk bovenop lag :yes:

Iedereen weet toch wel dat ongeveer het beste is:
- De motorolie en filter verversen,
- benzinetank compleet gevuld (minste condens-, dus roestvorming),
- banden goed hard oppompen, en bij voorkeur los van de grond (opmiddenbok en een balk onder het frame oid voor het voorwiel)
- Accu eruit (eventueel op een druppelllader.

Zo staat mijn Z1000 (A2; 1978 )momenteel te wachten op mooier weer. . . . :Y

Ik heb 'm ook wel eens zeer langdurig opgeslagen, en in dat geval
- de tank leeg (helemaal leeg, met de dop niet dicht en de kraan open, zodat ie kan 'ademen) bewaren.
- Carburateurs aftappen en de vlotterbakken via de benzinetoevoerslang vullen met motorolie (of een andere inerte niet verdampende vloeistof).
- eetlepel olie door het bougiegat op de zuigers kiepen en kort op de kickstarter of de startmotor (zonder de doppen op de bougies!!) rond laten draaien zodat de olie de hele zuigerveer raakt.

Gaat heel goed,
Als je weer wilt gaan opbouwen de olie aftappen, doorspoelen met benzine, schone benzine in de tank, bougies weer aansluiten en starten (as je een kickstarter hebt die gebruiken, en rustig warm laten draaien. Wel buiten want in het begin rookt ie best wel. :yes:

Wel mooi om 5 jaar na het stilzetten van je Z 'm weer tot leven te horen komen met mooi geplof en geknal in de 4-4 uitlaten (van de 1972 Z1 :yes: ). 't Is geen SV, ik weet het, niet iedereen vindt zo'n oudje mooi, maar als de langdurige stalling voor zo'n ding werkt is het zeker ook goed voor een SV Thumbsup .
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 236
Geregistreerd op: di apr 07, 2015 8:41 am
Woonplaats: Ossssssssss
BerichtGeplaatst: ma feb 29, 2016 11:41 am
Bedankt voor de tips!

Ik heb de motor gisteren maar even de garage ingereden na plek te hebben gemaakt.

Vind het op dit moment te koud om plezier ritjes te gaan maken :oops: .

Verder heb ik besloten toch maar de middenbok er onderuit te gaan halen.

Ook moet ik binnenkort maar eens naar een lakhandel om spuitbussen te laten maken voor mijn voorspatbord en buddyseat cover zodat ik weer lekker de zomer in kan Puh .
SV650S rebuild to my own personal taste, behold my custom SV650S!
Avatar gebruiker
Berichten: 129
Geregistreerd op: zo aug 17, 2014 9:30 pm
BerichtGeplaatst: ma feb 29, 2016 8:00 pm
Verder heb ik besloten toch maar de middenbok er onderuit te gaan halen.
Thumbsup :yes: :yes: :yes:
Nog los van het feit dat het eigenlijk te koud is om LEKKER te rijden: Jouw motor nu inderdaad niet de weg op. Er ligt nog heel veel pekel. :evil:
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 236
Geregistreerd op: di apr 07, 2015 8:41 am
Woonplaats: Ossssssssss
BerichtGeplaatst: za apr 16, 2016 4:39 pm
Afbeelding
SV650S rebuild to my own personal taste, behold my custom SV650S!
Avatar gebruiker
Berichten: 129
Geregistreerd op: zo aug 17, 2014 9:30 pm
BerichtGeplaatst: za apr 16, 2016 5:33 pm
ja het is een begin, maar ik zou toch wel een motorpak, laarzen en een setje handschoenen aandoen.
Hiermee wek je nog steeds niet de indruk dat er honderden kilometers onder het rubber zijn doorgegaan.
Maar een mooie fiets blijft het, al zijn de rode details niet meer echt 'details.'
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 236
Geregistreerd op: di apr 07, 2015 8:41 am
Woonplaats: Ossssssssss
BerichtGeplaatst: za apr 16, 2016 5:46 pm
roger schreef:ja het is een begin, maar ik zou toch wel een motorpak, laarzen en een setje handschoenen aandoen.
Hiermee wek je nog steeds niet de indruk dat er honderden kilometers onder het rubber zijn doorgegaan.
Maar een mooie fiets blijft het, al zijn de rode details niet meer echt 'details.'


1. Ik heb 500m gereden om even het een en ander te controleren na het stilstaan van de motor. Voor de rest heb ik 2 volledige sets motorkleding.
2. Ik heb inderdaad al een aantal maanden niet meer gereden, woon / werk / studeer binnen een straal van 2km. En de motor staat ook niet binnen handbereik.
3. De seatcover en het voorspatbord moeten nog worden gespoten.
SV650S rebuild to my own personal taste, behold my custom SV650S!
Avatar gebruiker
Berichten: 129
Geregistreerd op: zo aug 17, 2014 9:30 pm
BerichtGeplaatst: za apr 16, 2016 11:10 pm
1. Ik heb 500m gereden om even het een en ander te controleren na het stilstaan van de motor. Voor de rest heb ik 2 volledige sets motorkleding.
2. Ik heb inderdaad al een aantal maanden niet meer gereden, woon / werk / studeer binnen een straal van 2km. En de motor staat ook niet binnen handbereik.
3. De seatcover en het voorspatbord moeten nog worden gespoten.


ad 1: Ja dat dacht ik al, dit was gewoon 'even proberen' dat zag ik ook wel.
ad 2: ik gelukkig 45 km van mijn werk, dus gebruik mijn SV zeer regelmatig.
ad 3: :yes:

ps. heb je jouw oude koplamp op mijn nieuwe SV gezien? Staat in het forum.
VorigeVolgende

Keer terug naar Welkomsforum

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron