Danton met zijn hybride

Voor iedereen die zich voor wil stellen!

Moderators: Erik, Jaap

Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 243
Geregistreerd op: di apr 07, 2015 8:41 am
Woonplaats: Ossssssssss
BerichtGeplaatst: di apr 07, 2015 9:36 am
Goedemorgen allemaal,

Mijn naam is Danny, 29 jaar oud en sinds 2010 in het bezit van een SV650S uit 1999.

Bij de aankoop van de eerste SV was alleen het achter-/ binnenspatbord ingekort met een zaag en waren de knipperlichten vervangen. De rede van de aankoop was dat ik een betaalbare motor zocht waar in de toekomst nog het een en ander aan kon worden gewijzigd. Het allereerste wat ik toen gedaan heb is het laten monteren van een Yoshimura RS-3 demper. Dit was alleen nog maar het begin! In de jaren daarop ben ik begonnen met de aanschaf van spatborden, bellypan, seat cover, etc... Nu zag de SV er optisch al een stuk beter uit! in 2014 begon het weer te kriebelen en kwam ik op internet SV's tegen met een enkelzijdige achterbrug, wat vond ik dat mooi zeg. Gezien mijn technische vaardigheden wist ik niet waar ik moest beginnen... maar op een dag had ik mail. Iemand verkocht zijn SV project in onderdelen en hij had een SV frame i.c.m. een VFR800 achterbrug, TL1000R voorvork en bijpassende wielen! (Uiteraard nog veel meer onderdelen) Het was zo'n goede deal dat ik meteen was verkocht en heb het bijna direct opgehaald. Het jaar daarop heb ik voor het eerst in mijn leven een motor uit elkaar getrokken en opnieuw opgebouwd (op het motorblok na), wat een ervaring was dat zeg. Naast de bovenstaande onderdelen heb ik ook een set Shark dempers op de kop weten te tikken en sinds kort een Öhlins schokdemper. Verder zijn er nog een hoop andere wijzigingen toegepast maar het blok blijft een mysterie... Wie weet begin ik daar ook nog eens aan!

Opsomming modificaties: Zwart frame, Suzuki TL1000R voorvork & spatbord, Hayabusa kroonplaat, Honda SP1 voorwiel, Honda VFR800 achterbrug & achterwiel, Öhlins SU302 achterschokdemper, Shark Track 1000 carbon dempers, Bagster zittingen, Buddy seat cover, Poly26 Bellypan, Venhill stalen remleidingen, RVS kentekenplaathouder, TRW rearset, Puig windscherm, Yuasa 11A AGM MF accu, Gamma Tronix accu monitor, Shindengen FH012AA Mosfet R/R, USB aansluiting, Healtech Gipro versnellingsindicator, auto claxon hoog en laag, Duplo dubbele koplamp module, Led achterlicht met strobe module, Knipperlichten met flow effect en DLR, led kentekenplaat verlichting met dimmer, Scottoiler vSystem dualtip, CNC goodies (rempotjes, hendels, schakelaars, etc...)

Gegroet,
Danton

Uitlaat geluid
https://youtu.be/MQuwoRVImZM

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Danton op vr sep 14, 2018 9:47 am, in het totaal 31 keer bewerkt
Suzuki SV650 '99 -> Mods: VFR800 Vtec SSSA, TL1000R Front, Shark Track 1000 Exhausts, Öhlins SU302 Shock, etc...
Avatar gebruiker
Berichten: 3955
Geregistreerd op: zo nov 26, 2006 9:48 pm
BerichtGeplaatst: di apr 07, 2015 12:23 pm
Goedemiddag Danny,

Welkom bij de SV Club. Mooi gele motor heb je daar.

En da's met recht een hybride. Of een allegaartje want er zijn nogal wat verschillende donormotoren. Hoop dat al die merken goed samenwerken :yes:
Helemaal "Exclusive"
Avatar gebruiker
Berichten: 2683
Geregistreerd op: ma dec 25, 2006 2:26 pm
Woonplaats: O - Fryslân
BerichtGeplaatst: di apr 07, 2015 1:26 pm
Welkom op het forum :headbang:

Nu ook nog lid van de leukste V-twin club worden :raisinghairs: en meerijden met de toertochtjes :?: Wees niet bang voor de rijstijl(len) :arrow:
je kunt met zo'n SV heus wel meekomen Kweenie
La Dolce Vita Mijn motto: "Altijd blijven lachen !!
Iedere kwestie
heeft 2 meningen.
De verkeerde
en die van mij.
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 243
Geregistreerd op: di apr 07, 2015 8:41 am
Woonplaats: Ossssssssss
BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2015 2:03 pm
Danku danku!

Ik zal er eens over nadenken, heb tot nu toe alleen nog maar solo gereden.

Zijn er verder nog voordelen :o ?
Suzuki SV650 '99 -> Mods: VFR800 Vtec SSSA, TL1000R Front, Shark Track 1000 Exhausts, Öhlins SU302 Shock, etc...

SV CC Lid
Berichten: 1322
Geregistreerd op: ma dec 25, 2006 1:33 pm
Woonplaats: thuis
BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2015 7:46 pm
welkom hier, rij gewoon eens een keertje mee, dan zie je de voor (of na) delen vanzelf :mrgreen:
de beste stuurlui staan aan wal, (naast de baan)
Avatar gebruiker
Berichten: 1199
Geregistreerd op: do nov 09, 2006 7:57 pm
Woonplaats: Enschede (N52 12.357 E6 58.273)
BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2015 10:45 pm
Prachtige motor Danny :yes:
Ik zou hem graag een keer live willen bewonderen tijdens een van onze evenementen.
R1200RS
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 243
Geregistreerd op: di apr 07, 2015 8:41 am
Woonplaats: Ossssssssss
BerichtGeplaatst: do apr 09, 2015 9:45 am
Omdat ik toch al zo weinig rijd ga ik een keer met jullie mee!

Eerst even de boel afmaken :roll:

Moet namelijk nog de uitlaatbocht laten verleggen vanwege mijn achterbrug.
En daarna gaat de motor naar een garage voor een goede checkup etc.

Uiteraard is het beestje nog lang niet klaar Puh , het moet dan ook een hobby blijven met een doel!
Suzuki SV650 '99 -> Mods: VFR800 Vtec SSSA, TL1000R Front, Shark Track 1000 Exhausts, Öhlins SU302 Shock, etc...
Avatar gebruiker
Berichten: 2683
Geregistreerd op: ma dec 25, 2006 2:26 pm
Woonplaats: O - Fryslân
BerichtGeplaatst: do apr 09, 2015 11:59 am
Danton schreef:... het moet dan ook een hobby blijven met een doel!

Ons doel is gezellig samen (door)rijden ...

Afbeelding
La Dolce Vita Mijn motto: "Altijd blijven lachen !!
Iedere kwestie
heeft 2 meningen.
De verkeerde
en die van mij.
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 3810
Geregistreerd op: zo nov 26, 2006 10:33 pm
Woonplaats: Utrecht
BerichtGeplaatst: do apr 09, 2015 2:56 pm
mooie motor hoor, leuke upgrades, had zelf alleen het frame in de originele kleur gelaten
maar ik snap wel omdat je veel andere items ook in het zwart hebt
misschien nog een keer je voorvorkpoten en je stepjes en schakelsetje in het zwart coaten ?
en ik weet niet of je duo rijdt ? maar anders had ik het achterkantje vervangen voor een volledige mono zit en een volle kuip is ook wel mooi :)
Van 200 km per uur naar een foto aan de muur.... oftewel motorloos... maar nu op weg met een triple 698 !
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 243
Geregistreerd op: di apr 07, 2015 8:41 am
Woonplaats: Ossssssssss
BerichtGeplaatst: do apr 09, 2015 8:01 pm
Even een lijstje maken hoor haha Puh

1. Ik vond het zilver iets teveel eruit springen
2. Voorvorkpoten heb ik bewust zo gelaten (vond ik mooier)
3. Stepjes ga ik nog over nadenken, voor solo denk ik een zwarte uitlaatsteun
4. Schakelsetje word nog vervangen door een CNC zwart setje
5. Ik rijd zowel duo als solo vandaar deze kont, heb wel een race kont van Airtech liggen :yes:
6. Een volle Kuip vind ik op de SV net iets minder, houd ook best wel van naked bikes

Heb voordat ik hieraan ben begonnen heel veel kleur combinaties gemaakt in Adobe Illustrator Shiny
, en dit is er uiteindelijk uitgekomen.
Suzuki SV650 '99 -> Mods: VFR800 Vtec SSSA, TL1000R Front, Shark Track 1000 Exhausts, Öhlins SU302 Shock, etc...
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 990
Geregistreerd op: vr dec 29, 2006 11:09 am
Woonplaats: Oudenbosch
BerichtGeplaatst: ma apr 13, 2015 7:59 pm
Hoi Danny, welkom op ons forum.
Je bent lekker aan het knutselen. Thumbsup
SV650SA GS550
:heppydepeppy:
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 243
Geregistreerd op: di apr 07, 2015 8:41 am
Woonplaats: Ossssssssss
BerichtGeplaatst: di apr 14, 2015 9:51 am
Bedankt!

Ja en ben voor nu bijna klaar.

Vrijdag word de uitlaatbocht goed gelegd en volgende week een grondige beurt bij Termaat Motoren.

En dan... Rijden maar!
Suzuki SV650 '99 -> Mods: VFR800 Vtec SSSA, TL1000R Front, Shark Track 1000 Exhausts, Öhlins SU302 Shock, etc...
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 243
Geregistreerd op: di apr 07, 2015 8:41 am
Woonplaats: Ossssssssss
BerichtGeplaatst: vr apr 17, 2015 10:19 pm
Vandaag de bochten erop gelegd! Na passen, meten en een handige lasser een prima eindresultaat.

Nu zit ik alleen met het probleem dan de uitlaat bij de voorste cilinder lekt, iemand ervaring mee?
Laatst bijgewerkt door Danton op zo apr 19, 2015 4:13 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Suzuki SV650 '99 -> Mods: VFR800 Vtec SSSA, TL1000R Front, Shark Track 1000 Exhausts, Öhlins SU302 Shock, etc...
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 990
Geregistreerd op: vr dec 29, 2006 11:09 am
Woonplaats: Oudenbosch
BerichtGeplaatst: za apr 18, 2015 1:21 pm
De uitlaat van mijn oude SV lekte eerder bij de achterste cilinder, meestal door lostrillen van de bevestigingsbouten. Pakking wil ook wel slijten. Je kunt dus controleren of de pakking nog voldoende is en of de bouten goed zijn aangedraaid.
SV650SA GS550
:heppydepeppy:
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 243
Geregistreerd op: di apr 07, 2015 8:41 am
Woonplaats: Ossssssssss
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2015 4:13 pm
Als het goed is moet ie nu niet meer lekken (heb de pijp een tik gegeven en strakker aangedraaid).

Hij is in elk geval klaar om op te worden gehaald voor een (gedeeltelijke) beurt.

En dan ga ik van de winter maar weer verder :yes:
Laatst bijgewerkt door Danton op ma jul 13, 2015 5:14 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Suzuki SV650 '99 -> Mods: VFR800 Vtec SSSA, TL1000R Front, Shark Track 1000 Exhausts, Öhlins SU302 Shock, etc...
Volgende

Keer terug naar Welkomsforum

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast