Alles over de de 3rd gen (2016) SV650 . . . .

Hier vind je de laatste info over SV Contact Club evenementen. Houd dit topic dus goed in de gaten!

Moderator: Erik

BerichtGeplaatst: do nov 19, 2015 10:04 pm
Hoi SV-Contact-Forummers,

het kan jullie niet ontgaan zijn dat er in 2016 een derde generatie sv650 het levenslicht gaat zien.

http://lanesplitter.jalopnik.com/2016-s ... 1742978925

da's natuurlijk hartstikke leuk voor het wegbeeld en de levendingheid van de SV contact club en het forum.
Maar . . . . . ik kan 'm nog nergens op SV contact forum vinden ?? :no:
Is dat bewust? Wordt ie geweerd? Vinden we zo'n injectiefiets geen SV, of heeft er gewoon nog niemand iets zinnigs over te melden gehad?

topicje maken?

Ik moet er nog een beetje aan wennen, maar vind 'm persoonlijk (nog) niet zo heel mooi. Mogelijk in het wild, maar van de foto's/filmpjes op internet nog niet echt
Optische een beetje 'lang' en teveel moderne zooi (dashboard, fuel injectie . low RPM assist. . . een uitlaatdemper die nog lelijker is dan de originele einddemper van een scooter . . . . waarom ??!! De loop van de voorste uitlaatbocht (naar de linkerkant van het blok ipv rechts) is trouwens ook compleet mislukt. katalysatorpot onder het blok??
Straks hebben ze er ook nog 'anti hup' opgezet.
Genoeg werk voor de jongens van de aftermarket :yes:

Hoop niet dat het karakter van de oer SV (99-02 dus) met al deze modificatie is verdwenen.
Niet alle vooruitgang is een verbetering. :burn:
Als er de standaard 'veerzooi' op zit als op de SV's van weleer denk ik dat ie standaard best wel sompig zal rijden . . .
Ga wel een keer een proefritje maken om te weten waar ik het over heb.
27 kg schoon aan de haak extra is denk ik ook niet echt nodig . . .

Maar goed , komt er een topicje?? :kusje:
BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2015 1:42 pm
Hoi Roger,

Het was ons hier zeker niet ontgaan. En er is ook een topic gestart op het leden gedeelte van dit forum. Met daarin linkjes naar foto's en flimpjes.
Nu weet ik niet of het topic bewust opgestart is in het ledengedeelte, maar het is nog weer een goede reden om lid te worden! :D
Suzuki SV650 '99 en BMW F650GS
BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2015 2:46 pm
Mooi dat het er al is , maar inderdaad in een afgeschermd gedeelte dan.
Maar goed, het topic dat ik heb aangemaakt is er inmiddels ook, en toegankelijk voor iedereen :yes:
Ik verwacht 'm nog wel een keer in het naslaggedeelte/techniek forum (daar waar de gladjanus, de SV650 eerste en tweede gen ook staan),
maar dat kan waarschijnlijk pas als ie er is.
BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2015 7:29 pm
weet iemand eigenlijk al wat ie gaat kosten?
rond 8.000 Euro, of wat doet de Yen tegenwoordig . . .?
SV CC Lid
BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2015 8:09 pm
Geen idee.
Ik hoop wel dat ze rond die 8 gaan zitten.

Overigens de is de (oude) SV gewoon nog in Engeland te koop.

https://www.suzuki-gb.co.uk/motorcycles/motorcycles/supersport-ultimate-sport/sv/sv650s/ Thumbsup

Marc
GS500 - GS550 - TL1000S - GSF1250SA
BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2015 8:35 pm
OK, afwachten wat ie prijstecnisch gaat doen dan. 8kEuro zou me reëel lijken.
De 3rd gen SV650S ziet er ook gelikt uit . . . (net zoals de dame die je er waarschijnlijk niet bij krijgt . . . Puh )

http://bikesfuture.com/2016-suzuki-sv650s-abs/

Maar huh??? Waarom zit op de S een normaal hoog stuur??
Op een sporttoermotortje hoort toch gewoon een setje clipons??!!

De topkuip geeft me ook niet echt de indruk ruimte te geven voor montage van clipons achteraf.
Hoog stuur moet je van houden, mijn persoonlijk voorkeur heeft het niet (al weet ik dat velen erbij zweren...)
Dat betekent dat als je een SV-fietsje met een sportieve zitpositie wilt hebben je dit alleen op basis van de N kunt doen.
Nix mis mee hoor. Fly screen, clipons en een mooi rem-schakelsetje erop en je bent (met ook nog een Yoshi of zo) al een heel eind . . .

Die in the UK nog te koop is is het 203-2007 model, niet de 99-02. Die vind je alleen nog op marktplaats en aanverwant Thumbsup

Ben heel benieuwd hoe de 2016 SV's er in het wild uitzien en rijden (en of ik inruil zou overwegen, maar da's afhankelijk van wat erbij moet, die van mij eigenlijk is nog prima :yes: )
BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2015 9:08 pm
jaaaaaa, deze is gaaf!!
Afbeelding
achterspatlap eraf, clipons en een Yoshi of setje dubbele seat pipes (daar is ie hoog genoeg voor) erop en je hebt een schitterend ogend dingetje.
Waarschijnlijk ook de standaard fietspompvering vervangen, maar dat moet de afgelopen 20 jaar standaard bij de wat goedkopere modellen Yamaha en Suzuki (met name . . )
BerichtGeplaatst: za nov 21, 2015 2:17 am
Laten we het allemaal gewoon maar even afwachten. Op de motorbeurs is er wel meer nieuws en misschien dan ook over een SV650S versie. Ikzelf heb deze 2008 N-versie nog staan, maar die gaat volgend jaar waarschijnlijk in de verkoop en daar komt geen nieuwe SV meer voor terug. Het is mooi geweest en ik heb er dan 2 gehad. Een 1000 "S" en een 650 "N"
Helemaal "Exclusive"
BerichtGeplaatst: za nov 21, 2015 9:58 am
jammer, weer een actieve forummer minder (en zoveel zijn er al niet (meer)).
Maar met de komst van de 2016 SV komt daar waarschijnlijk wel weer verandering in. Thumbsup
BerichtGeplaatst: za nov 21, 2015 12:15 pm
Maar ik verlaat de Club en het forum niet... Veel te leuk die club en ze jagen je niet weg als je wat anders gaat rijden...
Helemaal "Exclusive"
BerichtGeplaatst: za nov 21, 2015 1:05 pm
Gelukkig :yes:
SV CC Lid
BerichtGeplaatst: vr jan 01, 2016 9:25 pm
Dat is zeker een speciaal iets van deze club. Ik ben lid vanaf 2002 en ben in de begin periode tot 2006 zee actief geweest. Ik rijd allang niet meer zo fanatiek als toen ivm gezinnetje maar toch opzeggen is out of the question :kusje:

Ik ben btw wel erg gecharmeerd door de nieuwe SV, vindt het dusver erg mooi
On the road >> SV650R
http://www.martinenellen.nl

Vaak ben je te bang !!!!!!!!!!

SV CC Lid
BerichtGeplaatst: za jan 02, 2016 4:31 pm
roger schreef:OK, afwachten wat ie prijstecnisch gaat doen dan. 8kEuro zou me reëel lijken.
De 3rd gen SV650S ziet er ook gelikt uit . . . (net zoals de dame die je er waarschijnlijk niet bij krijgt . . . Puh )

hoe zie jij dat aan die dame, heb jij zulke goede ogen? :mrgreen:
de beste stuurlui staan aan wal, (naast de baan)
BerichtGeplaatst: za jan 02, 2016 4:46 pm
ja, en genoeg fantasie :yes:
SV CC Lid
BerichtGeplaatst: ma jan 04, 2016 5:29 pm
Pukey, de nieuwe S-versie dan, niet de dame Puh
Previously know as SuperSV650
Volgende

Keer terug naar NIEUWS