GPS nachtrit!!

Iets leuks te doen of zin om met meerdere personen te rijden?

Moderators: Erik, Jaap

SV CC Lid
BerichtGeplaatst: di jul 01, 2008 8:56 pm
Ik kreeg deze e-mail van diegene waar ik mijn zumo heb gekocht.Voor de geinteresseerde...ik weet nog niet of ik het ga doen..is wel een keer erg grappig!!
Groetjes MIchiel

Geachte,

Komend weekeinde is het zo ver . De GPS-nachtrit van Veenendaal staat op de agenda. Deze rit bestaat uit 4 lussen naar alle windstreken. Elke rit is over de binnenwegen en ca 150km.

Verzamelen zaterdag 5 juli tussen 17:00 en 18:00 bij de McDonald’s in Veenendaal. Starten vanaf 18:00 uur. Op een paar 100 meter afstand van de McDonald’s is ook een onbemand tankstation ( Tinq ) waar we elke keer weer terug komen om de volgende route met een volle tank te starten. Neem je pinpas(sen) en credit card dus mee.

De routes zijn gratis te downloaden van een Google Group. Je moet je daarvoor eerst Aanmelden bij Google om een account te maken , daarna kan je inschrijven bij de groep. Eenmaal toegelaten door één van de moderators van de Google Group vind je bij de bestanden de route en de instellingen voor mapsource.

Als je besluit om mee te rijden verzoek ik je een bericht te maken in de discussie: "Wie rijden er WEL mee op 5 en 6 juli met de nachtrit Veenendaal? "

De routes neem ik ook als GPX bestand mee op SD kaart dus deelnemers met een Zumo die rechtstreeks naar Veenendaal komen kunnen de route daar ook krijgen, Versie NT 2008.

Vertel dit vooral verder en doe mee!

Met vriendelijke groeten,

Marco Boelis

Nachtrit info op de websites van:

www.GPSparts.nl

www.AMDparts.nl
BerichtGeplaatst: di jul 01, 2008 9:49 pm
Tja, ik had dat die mail ook binnen.

Zat me alleen af te vragen:

Verzamelen vanaf 5:00 PM - Vertrekken vanaf 6:00 PM
4 ritten, Lengte 150 km p stuk. = 600 km.

Gemiddelde snelheid toerritten pakweg 60 km/h = 10 uur rijtijd
+ tanken + pauzes = 2 uur extra

En dan is het dus om 06:00 AM terug in Veenendaal, 07:00 weer thuis.
Uit en thuis zo'n 30 liter verstookt waarbij je gedeeltelijk in het donker hebt rondgereden, je hopelijk de overstekende 15 reeën, 8 herten en 52 zwijnen hebt gemist om vervolgens je zondag verder naar de knoppen te zien gaan omdat je eindelijk mag slapen.

Wat is hieraan de lol?

Ik ga dus niet.....

8)
Helemaal "Exclusive"
SV CC Lid
BerichtGeplaatst: wo jul 02, 2008 7:50 pm
helemaal mee eens met Erik

kijk als je nou lekker 's nachts kon gassen op verlaten wegen
maar nee, dat zit er niet in

je ziet namelijk de troep niet die er altijd op de weg licht, het overstekend wild wat je gaat tegen komen (ik ga ze niet zoals Erik tellen), maar wat heb je eraan

je ziet ook niet eens iets van de natuurlijk, tis stekeblind daar op die landweggetjes

nee hoor... ik blijf lekker in mn bed.. volgens mij kan je daar meer plezier beleven dan op een motor...
Van 200 km per uur naar een foto aan de muur.... oftewel motorloos... maar nu op weg met een triple 698 !
BerichtGeplaatst: wo jul 02, 2008 8:58 pm
Kun je wel mooi naar je gps turen, want van de omgeving zie je weinig...
R1200RS
SV CC Lid
BerichtGeplaatst: do jul 03, 2008 12:02 am
Jan van der Meij schreef:Kun je wel mooi naar je gps turen, want van de omgeving zie je weinig...

Ik droom er liever over in mijn bedje!! hahahah..
groetjes.. :lol:
BerichtGeplaatst: vr jul 04, 2008 6:57 am
Als iemand de route's nou eens ophaald en aan de toer commissie beschikbaar steld :?:,
dan kunnen we zo'n zelfde tocht volgend jaar op de SV Contact kalender zetten :!:

Maar dan wel voor overdag. Eventueel vroeg in de ochtend beginnen, met een uitloop in de avond :idea: .
La Dolce Vita Mijn motto: "Altijd blijven lachen !!
Iedere kwestie
heeft 2 meningen.
De verkeerde
en die van mij.
SV CC Lid
BerichtGeplaatst: vr jul 04, 2008 4:23 pm
Wat dacht je wat.......
Wie was één van de eerst ingeschreven deelnemers???
Jullie toercoördinator doet natuurlijk mee en zal met heen en terugrit van en naar Zeeland ongeveer 1100km kunnen bijschrijven
Ik zal met het oog op een een SV rit overdag wel de routes (4 lussen rondom Veenendaal) een cijfer toekennen. Op basis van bochten, drempels en wegen. Want van de omgeving en de natuur zal ik wel niet veel kunnen zien.
Je zou het echt eens moeten proberen voor een goed oordeel want ik vond een vorige nachtrit erg leuk.

Anton Ritmeester schreef:Als iemand de route's nou eens ophaald en aan de toer commissie beschikbaar steld :?:,
dan kunnen we zo'n zelfde tocht volgend jaar op de SV Contact kalender zetten :!:

Maar dan wel voor overdag. Eventueel vroeg in de ochtend beginnen, met een uitloop in de avond :idea: .
BerichtGeplaatst: za jul 05, 2008 9:31 am
Pieter schreef:Je zou het echt eens moeten proberen voor een goed oordeel want ik vond een vorige nachtrit erg leuk.

Nachtritten zijn ook leuk, mits het droog is.
Tot ergens medio jaren 90 (wellicht ook nog langer) van de vorige eeuw organiseerde de KNMV de 'zomernachtrit' in het weekend rond 21 juni en de 'herfstnachtrit' rond 4 oktober. Dit waren tochten van ca. 650km. Ze organiseerden vaak samen met 4 of 5 motorclubs de pauze plaatsen waar je vervolgens van een fatsoenlijke hap en snap werd voorzien. Tevens maakten ze toendertijd om de ca.170km afspraken met pomphouders om die betreffende nacht open te zijn (er was nog geen pinpas), hiermee rekening houdende met de custom fietsen, die toendertijd populair waren.
Ik heb zulke tochten 9 keer gereden in de jaren 80 en 90, die voor mij net als voor Pieter uit en thuis meestal resulteerden in minstens 1000 fun km's.
Tijdens de zomernachtrit kon je bij een heldere nacht voldoende van de omgeving zien. Het wordt dan pas om 11:00u donker en om 4:00u weer licht. De herfstnachtrit was vaak iets triester, vanwege de langere duisternis en meer kans op regen. Desondanks was de sfeer in de groep 'altijd' goed. Het is eens gebeurd dat er ongeveer 400 motorrijders en motorrijdsters, zelfs zijspannen waren ingeschreven. Het was beslist een populair gebueren.

Als je iets nog niet hebt uitgeprobeerd, dan mag je er ook niet over oordelen.
Mijn stelling is: wat de boer niet kent, ................................ dat moet ie maar eens proberen.
La Dolce Vita Mijn motto: "Altijd blijven lachen !!
Iedere kwestie
heeft 2 meningen.
De verkeerde
en die van mij.
SV CC Lid
BerichtGeplaatst: za jul 05, 2008 11:59 am
Anton,

Er rijdt ng iemand uit Drachten mee! Ene Klaas Strikwerda. Je zal hem niet kennen. Drachten is wat groter dan Ellewoutsdijk (met rond 400 inw.)!! Dus als je komt kun je samen oprijden!!

Anton Ritmeester schreef:
Pieter schreef:Je zou het echt eens moeten proberen voor een goed oordeel want ik vond een vorige nachtrit erg leuk.

Nachtritten zijn ook leuk, mits het droog is.
Tot ergens medio jaren 90 (wellicht ook nog langer) van de vorige eeuw organiseerde de KNMV de 'zomernachtrit' in het weekend rond 21 juni en de 'herfstnachtrit' rond 4 oktober. Dit waren tochten van ca. 650km. Ze organiseerden vaak samen met 4 of 5 motorclubs de pauze plaatsen waar je vervolgens van een fatsoenlijke hap en snap werd voorzien. Tevens maakten ze toendertijd om de ca.170km afspraken met pomphouders om die betreffende nacht open te zijn (er was nog geen pinpas), hiermee rekening houdende met de custom fietsen, die toendertijd populair waren.
Ik heb zulke tochten 9 keer gereden in de jaren 80 en 90, die voor mij net als voor Pieter uit en thuis meestal resulteerden in minstens 1000 fun km's.
Tijdens de zomernachtrit kon je bij een heldere nacht voldoende van de omgeving zien. Het wordt dan pas om 11:00u donker en om 4:00u weer licht. De herfstnachtrit was vaak iets triester, vanwege de langere duisternis en meer kans op regen. Desondanks was de sfeer in de groep 'altijd' goed. Het is eens gebeurd dat er ongeveer 400 motorrijders en motorrijdsters, zelfs zijspannen waren ingeschreven. Het was beslist een populair gebueren.

Als je iets nog niet hebt uitgeprobeerd, dan mag je er ook niet over oordelen.
Mijn stelling is: wat de boer niet kent, ................................ dat moet ie maar eens proberen.
BerichtGeplaatst: za jul 05, 2008 12:21 pm
Nou jongens, veel plezier d'er mee.

Ik ga wel slapen...... :zzz:
Helemaal "Exclusive"

Keer terug naar Meetings