Circuit dag(en) in 2009

Iets leuks te doen of zin om met meerdere personen te rijden?

Moderators: Erik, Jaap

Avatar gebruiker
Berichten: 3955
Geregistreerd op: zo nov 26, 2006 9:48 pm
BerichtGeplaatst: di mei 19, 2009 10:52 pm
AriePraat schreef:misschien wel leuk als iemand zoiets van plan is om het van te voren te melden
dan kan iemand anders ook besluiten om het te doen
mij lijkt dit namelijk ook een keer goed om te doen

edit: trouwens vandaag ook wat meegemaakt met zo'n type moto guzzi en een accu...
vertel ik je donderdag wel


Dat was Rinze's verjaardagscadeau waaraan jij als broer van Rinze weer eens niet meedeed. Leek ons wel handig na zijn stuiterpartij in de Vogezen. Janneke kreeg er ook meteen een om het zelfvertrouwen op te krikken na haar buiteling in de Franse Alpen en ik kreeg er een voor de gezelligheid......

Voor de rest, doe dan ff snel VRO1 dan kunnen we volgend jaar samen verder.....
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 1258
Geregistreerd op: wo feb 14, 2007 1:15 am
Woonplaats: Nieuwegein
BerichtGeplaatst: di mei 19, 2009 11:49 pm
Erik schreef:
AriePraat schreef:misschien wel leuk als iemand zoiets van plan is om het van te voren te melden
dan kan iemand anders ook besluiten om het te doen
mij lijkt dit namelijk ook een keer goed om te doen

edit: trouwens vandaag ook wat meegemaakt met zo'n type moto guzzi en een accu...
vertel ik je donderdag wel


Dat was Rinze's verjaardagscadeau waaraan jij als broer van Rinze weer eens niet meedeed. Leek ons wel handig na zijn stuiterpartij in de Vogezen. Janneke kreeg er ook meteen een om het zelfvertrouwen op te krikken na haar buiteling in de Franse Alpen en ik kreeg er een voor de gezelligheid......

Voor de rest, doe dan ff snel VRO1 dan kunnen we volgend jaar samen verder.....

Hoi arie....ik wil dit ook een keer gaan doen..moeten we anders kijken of we het op elkaar kunnen afstemmen...spreek je donderdag wel..groetje!!
michiel

is goed, spreek ik je morgen hier ook wel ff over
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 666
Geregistreerd op: vr dec 29, 2006 12:20 am
Woonplaats: Barneveld
BerichtGeplaatst: wo mei 20, 2009 1:10 pm
AriePraat schreef:misschien wel leuk als iemand zoiets van plan is om het van te voren te melden
dan kan iemand anders ook besluiten om het te doen
mij lijkt dit namelijk ook een keer goed om te doen

edit: trouwens vandaag ook wat meegemaakt met zo'n type moto guzzi en een accu...
vertel ik je donderdag wel


ik zal aan je denken arie, circuitdagje zandvoort dan maar??

SV CC Lid
Berichten: 157
Geregistreerd op: di dec 18, 2007 9:43 pm
Woonplaats: Lelystad
BerichtGeplaatst: ma mei 25, 2009 10:53 am
Gaan we nog dit jaar het circuit op met de club?
Jaap? Erik? Pieter? Marc met de TL?

Ik zit a.s. zondag (31mei) op de thuisbaan in Lelystad. Geboekt via tracktraining. Moet een goede club zijn die je veel kan leren.

Groetjes

Pim
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 714
Geregistreerd op: wo dec 27, 2006 12:29 pm
Woonplaats: Huissen
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 12:18 am
Zo, even een klein berichtje van mijn ervaringen van 20 mei jl. op het Assen-circuit.
Ditmaal was ik voor de 7e keer op Assen en ik had me ten doel gesteld onder de 2:10 te rijden. Deze doelstelling is me op 5 honderdste na niet gelukt maar t.o.v. vorig jaar wel weer met 1,8 sec verbeterd. Het weer was ideaal met ca 22 graden en volledig droog. Het ging dit jaar dan ook erg lekker en ik kon met een behoorlijk tempo rondgaan. Ondanks dat ik mijn tijd wilde verbeteren, hield ik me voor om voornamelijk ontspannen te rijden en te kijken hoe het zou gaan. De opbouw in de eerste sessies was wat minder ideaal doordat er een wat minder snelle groepsgenoot. Ik kon toen nog niet goed aan mijn rempunten werken en daarkwam ik pas in de vrije sessies aan toe. Uiteindelijk heb ik niet mijn juiste rempunten gevonden en hier ligt dus nog een puntje ter verbetering voor de volgende keer. :D

In de vrije sessies heb ik toch lekker kunnen rondsturen en diverse rijders kunnen inhalen. De SV heeft een chronisch te kort aan vermogen t.o.v. de supersports en derhalve zijn de rechte stukken dan ook niet mijn terrein. Maar het stuk na de Veenslang tot aan Hoge Heide kan ik heel leuk meekomen met de meer vermogende fietsen en zijn er mogelijkheden tot uit-rem-acties. Ik heb dan ook leuke dueltjes kunnen leveren met enkele ducati's (SS750, SS900, 749 en 1098) maar ook enkele andere supersports (weet te weinig van deze fietsen om ze op het circuit te herkennen :wink: )

Dit jaar heb ik meer kunnen genieten van de Ramshoek ( de laatste blinde bocht voor de beroemde Geert Timmer bocht). Voor de Ramshoeks heb ik nog altijd veel ontzag :oops: en weet deze moeilijk in te schatten, zeker omdat je met zeer hoge snelheid uit Meeuwen Meer komt. Door het schakelen naar een lagere versnelling te laten voor wat het was :? en de ramshoek gewoon in de 6e versnelling te nemen, had ik meer rust en zelfs het lef om buitenom mensen in te halen. :lol:

Door het ontspannen rijden merkte ik dat ik veel meer ruimte kreeg in de bochten en veel krappere lijnen kon rijden. Dit werkte extra rustgevend want ik heb tijdesn alle sessies nergens een momentje gehad waarvan ik dacht nou dat ging maar net goed. :P
Van de winter heb ik mijn K&N filters vervangen door een normale luchtfilterhuis met bijpassende carburateurs met als doel het geluidsniveau verder naar beneden te brengen. Namelijk twee jaar terug had ik op Assen met de Laser uitlaat en K&N-filter setting een geluidsniveau van net geen 100 dBa en dus op het randje wat daar nog mag en daar schrok ik wel van. Op het circuit van Zolder ben ik ook twee keer van de baan gehaald i.v.m. te hoog geluidsniveau (max 95 dBa) ondanks montage van standaarduitlaat. Dit was voor mij de reden om te werken naar een structureel lagere niveau. Na de eerste vrije sessie, waarin ik volgas onder de geluidpoort doorging, ben ik naar de geluidsregistratie kamer geweest om mijn geluidsniveau op te vragen. Ditmaal kreeg ik het gerustellende mededeling dat ik maar 97,6 dBa produceerde en dat is toch een behoorlijke verlaging. Zo rij ik weer ietsje minder asociaal rond. :mrgreen:

Dit jaar vlogen de vijf sessie om en ik had en best nog wel een 6e willen rijden, echt vermoeid was ik nog niet. Toch heb ik een volle dag gereden vanaf 9:00 tot 17:00h en veel ruimte voor meer is er nier op zo'n dag. Ook ditmaal ben ik schadevrij rondgekomen en heb er weer veel bijgeleerd.

Zo'n dag smaakt naar meer en zoals ik al eerder zei, lijkt het me leuk om Zandvoort te gaan doen. Volgens mij is er animo genoeg maar moeten we een datum prikken. Zijn ervoorstellen?
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 666
Geregistreerd op: vr dec 29, 2006 12:20 am
Woonplaats: Barneveld
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 12:47 pm
Luc van der Post schreef:Zo, even een klein berichtje van mijn ervaringen van 20 mei jl. op het Assen-circuit.
Ditmaal was ik voor de 7e keer op Assen en ik had me ten doel gesteld onder de 2:10 te rijden. Deze doelstelling is me op 5 honderdste na niet gelukt maar t.o.v. vorig jaar wel weer met 1,8 sec verbeterd. Het weer was ideaal met ca 22 graden en volledig droog. Het ging dit jaar dan ook erg lekker en ik kon met een behoorlijk tempo rondgaan. Ondanks dat ik mijn tijd wilde verbeteren, hield ik me voor om voornamelijk ontspannen te rijden en te kijken hoe het zou gaan. De opbouw in de eerste sessies was wat minder ideaal doordat er een wat minder snelle groepsgenoot. Ik kon toen nog niet goed aan mijn rempunten werken en daarkwam ik pas in de vrije sessies aan toe. Uiteindelijk heb ik niet mijn juiste rempunten gevonden en hier ligt dus nog een puntje ter verbetering voor de volgende keer. :D

In de vrije sessies heb ik toch lekker kunnen rondsturen en diverse rijders kunnen inhalen. De SV heeft een chronisch te kort aan vermogen t.o.v. de supersports en derhalve zijn de rechte stukken dan ook niet mijn terrein. Maar het stuk na de Veenslang tot aan Hoge Heide kan ik heel leuk meekomen met de meer vermogende fietsen en zijn er mogelijkheden tot uit-rem-acties. Ik heb dan ook leuke dueltjes kunnen leveren met enkele ducati's (SS750, SS900, 749 en 1098) maar ook enkele andere supersports (weet te weinig van deze fietsen om ze op het circuit te herkennen :wink: )

Dit jaar heb ik meer kunnen genieten van de Ramshoek ( de laatste blinde bocht voor de beroemde Geert Timmer bocht). Voor de Ramshoeks heb ik nog altijd veel ontzag :oops: en weet deze moeilijk in te schatten, zeker omdat je met zeer hoge snelheid uit Meeuwen Meer komt. Door het schakelen naar een lagere versnelling te laten voor wat het was :? en de ramshoek gewoon in de 6e versnelling te nemen, had ik meer rust en zelfs het lef om buitenom mensen in te halen. :lol:

Door het ontspannen rijden merkte ik dat ik veel meer ruimte kreeg in de bochten en veel krappere lijnen kon rijden. Dit werkte extra rustgevend want ik heb tijdesn alle sessies nergens een momentje gehad waarvan ik dacht nou dat ging maar net goed. :P
Van de winter heb ik mijn K&N filters vervangen door een normale luchtfilterhuis met bijpassende carburateurs met als doel het geluidsniveau verder naar beneden te brengen. Namelijk twee jaar terug had ik op Assen met de Laser uitlaat en K&N-filter setting een geluidsniveau van net geen 100 dBa en dus op het randje wat daar nog mag en daar schrok ik wel van. Op het circuit van Zolder ben ik ook twee keer van de baan gehaald i.v.m. te hoog geluidsniveau (max 95 dBa) ondanks montage van standaarduitlaat. Dit was voor mij de reden om te werken naar een structureel lagere niveau. Na de eerste vrije sessie, waarin ik volgas onder de geluidpoort doorging, ben ik naar de geluidsregistratie kamer geweest om mijn geluidsniveau op te vragen. Ditmaal kreeg ik het gerustellende mededeling dat ik maar 97,6 dBa produceerde en dat is toch een behoorlijke verlaging. Zo rij ik weer ietsje minder asociaal rond. :mrgreen:

Dit jaar vlogen de vijf sessie om en ik had en best nog wel een 6e willen rijden, echt vermoeid was ik nog niet. Toch heb ik een volle dag gereden vanaf 9:00 tot 17:00h en veel ruimte voor meer is er nier op zo'n dag. Ook ditmaal ben ik schadevrij rondgekomen en heb er weer veel bijgeleerd.

Zo'n dag smaakt naar meer en zoals ik al eerder zei, lijkt het me leuk om Zandvoort te gaan doen. Volgens mij is er animo genoeg maar moeten we een datum prikken. Zijn ervoorstellen?


klinkt goed, vooral door ontspanen rijden harder rond kunnen gaan terwijl je voor je gevoel verder van de grens zit, heeeeerlijk
enne 2.10 is toch al serieus snel, hoe hard rijden de sv-cuppers?
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 1389
Geregistreerd op: zo nov 26, 2006 10:00 pm
Woonplaats: Amersfoort
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 9:40 pm
De SV cupppers rijden 1:57-58... :wink:
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 714
Geregistreerd op: wo dec 27, 2006 12:29 pm
Woonplaats: Huissen
BerichtGeplaatst: vr mei 29, 2009 12:47 am
De toppers ja, middenmoot 2:05, dus nog ff oefenen :D
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 442
Geregistreerd op: do jan 04, 2007 2:51 pm
Woonplaats: bekend
BerichtGeplaatst: vr mei 29, 2009 9:30 am
hihi, nou ben ik toch benieuwd naar mijn eigen tijden als ik de vering dit jaar heb laten aanpassen. Vorig jaar reed ik 2.11 met als snelste ronde 2.10.505. Hmmm enige glimlach staat er nu toch op mijn gezicht. Ik wist wel dat het rap was, maar zo rap....

Netjes gedaan Luc. Mooie tijden rijden en dan ook nog eens ontspannen op de motor. Goed zo, jij komt wel onder de 2.10. Niet dit keer, dan de volgende!!

Maar het is inderdaad wel vervelend om te merken dat de SV niet meekan op het rechte eind. Ik met mijn 1000 heb daar ook last van, zelf de echte 600 supersports lopen van me weg, aaargh!

Volgend seizoen ben ik in ieder geval weer op Assen, maar ik denk ook nog wel een keer op Zandvoort te vinden. Tegen die tijd moeten we maar wat nieuws afspreken, want dit jaar is het duidelijk nix van gekomen...jammer
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 666
Geregistreerd op: vr dec 29, 2006 12:20 am
Woonplaats: Barneveld
BerichtGeplaatst: vr mei 29, 2009 12:38 pm
Luc van der Post schreef:De toppers ja, middenmoot 2:05, dus nog ff oefenen :D



overspuiten naar sv-cup-rood helpt ook, of wat was ook al weer de snelste kleur :?: :?: :?: :wink: :wink:
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 3811
Geregistreerd op: zo nov 26, 2006 10:33 pm
Woonplaats: Utrecht
BerichtGeplaatst: vr mei 29, 2009 10:44 pm
nee dan moet je geel hebben...

rood is voor de boeiende motor

SV CC Lid
Berichten: 1322
Geregistreerd op: ma dec 25, 2006 1:33 pm
Woonplaats: thuis
BerichtGeplaatst: ma jun 01, 2009 12:41 pm
leuk stukje Luc, en erg aanstekelijk 8)

ik ben bang dat het een beetje op ons blijft hangen, we willen graag allebei mee en zitten dan aan weekend of vakantie vast wegens de kids.

misschien is het ''28 augustus voorstel'' van Leo wel leuk?

is nog vrij op msl zo te zien

SV CC Lid
Berichten: 1322
Geregistreerd op: ma dec 25, 2006 1:33 pm
Woonplaats: thuis
BerichtGeplaatst: ma jun 01, 2009 10:07 pm
ik hoor net dat Jaap dan niet kan, dan toch maar een andere datum.
11 of 12 juli misschien?
Avatar gebruiker
Berichten: 7
Geregistreerd op: ma jan 28, 2008 10:17 pm
Woonplaats: Overijssel
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2009 6:14 pm
Maandag 8 juni is er een dagje Assen georganisseerd door wat dealers. Gaan er nog mensen uit de omgeving zwolle heen? (in ieder geval 1!)
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 2166
Geregistreerd op: do sep 11, 2008 3:06 pm
Woonplaats: Drachten
BerichtGeplaatst: vr jul 03, 2009 9:20 pm
Als er nog een circuit dag gepland word zou ik graag mee gaan.
Wordt dan mijn eerste keer, maar lijkt me wel gaaf.
Vorige

Keer terug naar Meetings

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast