TL1000S rebuilt

TL1000S en TL1000R only

Moderators: Erik, Jaap

SV CC Lid
BerichtGeplaatst: do sep 17, 2009 12:25 pm
Anton schreef:
Erik schreef:
Ik vind het ook knap, ben alleen bang dat je hele vieze handen krijgt..... :roll:

Nou en, .................. hij heeft al twee kinderen :wtf:
Dus Carolien zit niet meer zo fanatiek op hem te wachten :lol:

volgens mij waren het, de laatste keer dat ik telde, 3 :hugebiggrin:

Marc
GS500 - GS550 - TL1000S - GSF1250SA
BerichtGeplaatst: do sep 17, 2009 3:17 pm
f2ride2001 schreef:volgens mij waren het, de laatste keer dat ik telde, 3 :hugebiggrin:

Marc

Kun je nagaan, .................. nu mag hij helemaal niet meer in haar buurt komen :burn:
La Dolce Vita Mijn motto: "Altijd blijven lachen !!
Iedere kwestie
heeft 2 meningen.
De verkeerde
en die van mij.
SV CC Lid
BerichtGeplaatst: vr sep 25, 2009 9:17 pm
Nou, vandaag even een dagje off genomen. Eersgisteren mijn collega verloren. 39jaar en dan een hartstilstand :( Was even toe aan rustgevend sleutelen.

Besloten om de TLS nog maar even onder handen te nemen. Dus uit elkaar dat ding.

Afbeelding

Oude motor

Afbeelding

Hoe zo vuil

Afbeelding

Na 4(!!) spuitbussen remmenreiniger was het resultaat eindelijk bevredigend:

Afbeelding

Dan links de "nieuwe" en rechts de "oude" \:D/

Afbeelding

Resultaat van vandaag.............................

Afbeelding

Morgen maar weer eens verder kijken :D Was een lekker "therapeutische" dag.

Marc
Laatst bijgewerkt door f2ride2001 op za feb 08, 2014 6:48 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
SV CC Lid
BerichtGeplaatst: za sep 26, 2009 8:56 am
sterkte met het verwerken van het verlies van je collega Marc, in mijn omgeving lijkt het ook opeens of iedereen weg valt
de 1 is erg jong, de ander kan je het van verwachten, helaas hoort het bij het leven, maar het is altijd weer schrikken

maar je hebt je dag wel goed ingedeeld zeg
wat een verandering weer zeg
ik denk wel dat je na de TL toe bent aan een volgend project of niet ?
Van 200 km per uur naar een foto aan de muur.... oftewel motorloos... maar nu op weg met een triple 698 !
SV CC Lid
BerichtGeplaatst: zo sep 27, 2009 12:51 pm
UPDATE:

Gisteren alweer de motor aangezwengelt. Proestend en rokend kwam ze tot leven. De eerste 10 minuten stond de straat vol met rook, enerzijds van de troep van de motor (olie/koelvloeistof) anderzijds van de uitlaten die nog in moesten branden (uitlaatverf). Hierna de meetapparatuur aangesloten en TPS afgesteld en gesynchroniseerd. Daarna liep ze al een stuk beter. Toen maar eens proberen te schakelen. Pedaal in z'n 1 en .........KLAP; alles uit :( :shock:
Vervolgens geen gevoel meer in de koppelingshendel. Achterwiel gedraaid, he die kon gewoon draaien terwijl de motor in z'n 1 stond :shock: Angstzweet breekt me uit; ik zal toch niet de versnellingsbak naar z'n grootje geholpen hebben? Na even nadenken de olie vuldop eraf gehaald. Was de enigste vlugge mogelijkheid om te kijken wat er draaide. Als ik aan het achter wiel draaide, draaide de drukplaat wel, de koppelingskorf niet. :shock:
Aan de andere kant de koppelingsstift en mechanisme weer losgehaald. De stift terug getrokken en schoongemaakt en koppelingsmechanisme opnieuw afgesteld. Nu kon ik aan de andere kant de drukplaat omhoog en omlaag zien gaan. De versnellingsbak kon je mee horen lopen dus die was in orde :roll:
Even met de schroevendraaier gekeken of er beweging in te krijgen was en plotseling schoot de zaak los. De motor weer in neutraal gezet en weer gestart. Dan in z'n 1, voorzichtig de koppeling op laten komen en........ het achterwiel draait! Pffff :D Ik zag mezelf alweer dat hele motorblok eronderuit moeten pulliken om de versnellingsbak te maken........

Vandaag de laatste dingetjes om de motor rijdklaar te maken. Even alles nog nagelopen, voorvering afgesteld (2 poten stonden compleet verschillend :shock: )
Nieuwe olie, alle boutjes nagetrokken etc. Meteen ook een electronisch knipperrelais ingebouwd. Dat gaat gelukkig een stuk makkelijker dan bij de SV (lees los knipperrelais ipv gecombineerd met verschillende andere functie zoals bij de SV) Nu knippert alles weer op een normale frequentie.

De volgende plaatjes wilde ik jullie niet onthouden.

Afbeelding

Afbeelding

Motor ontdaan van olie/koelvloeistof/klei/gras resten met de stoomreiniger. Geweldige uitvinding!

Afbeelding

Afbeelding

Bij nadere bestudering zag de koppelingshendel er wel erg rond uit. Na vergelijking met de andere bleek ze toch een beetje verbogen te zijn. Gauw maar even vervangen.

Afbeelding

Vanavond als Carolien terug is (is nu met vriendin rijden op de motor) nog even een uitgebreide proefrit maken.

Blijft nog te doen:
-powercommander terug plaatsen (hij staat nu zonder)
-yoshi's uit elkaar halen en proberen uit te deuken. (Gelukkig had ik de originele dempers nog, de Vipers die erbij zaten vond ik echt te luid)
Ze zijn slechts licht ingedeukt aan de buitenkant (beide)
-achtergreep. Deze ligt nu bij de spuitert en is volgende week klaar (kleur zwart).

Dus voorlopig heb ik nog een paar dingetjes te doen.

Nogmaals bedankt voor alle steun en positieve reacties.

Een blijde Marc
Laatst bijgewerkt door f2ride2001 op za feb 08, 2014 6:49 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
SV CC Lid
BerichtGeplaatst: zo sep 27, 2009 6:57 pm
hier nog een positieve reactie Marc... niet normaal dat er nu al weer een motor helemaal af is !
Van 200 km per uur naar een foto aan de muur.... oftewel motorloos... maar nu op weg met een triple 698 !
SV CC Lid
BerichtGeplaatst: zo sep 27, 2009 7:39 pm
AriePraat schreef:hier nog een positieve reactie Marc... niet normaal dat er nu al weer een motor helemaal af is !

Nou nog net niet helemaal, na de proefrit blijkt:
1-voor remmen voor slepen > effe schoonmaken en opnieuw monteren
2- koppeling slipt > koppelings mechanisme goed afstellen
3- hij stottert nog rond de 4000~5000 toeren > powercommander monteren
4- zweet een beetje bij de klepdekselpakking > even aankijken

Maar verder,
- GEEN instabileit > bij handen los geen trillen en mooi rechtuit. Balhoofdlager goed gemonteerd gelukkig
- bij hard remmen geen trillingen
- Motor loopt verder zonder gekke bijgeluiden
- hij staat er weer snoeistrak bij :heppydepeppy:

Die paar dingen die nog over zijn, zijn peanuts

Marc
BerichtGeplaatst: zo sep 27, 2009 10:27 pm
Knap werk Marc, chapeau :!:

:feest: Erik
Helemaal "Exclusive"

SV CC Lid
BerichtGeplaatst: ma sep 28, 2009 9:55 am
Fantastisch werk verricht Marc. Je TLS is echt weer als nieuw. Rood is best een mooie kleur :D

En hoe was het om weer te gaan rijden met een TL na die mega klapper?

Verstand op nul en genieten?
Eindelijk weer mijn oude liefde terug.......
SV CC Lid
BerichtGeplaatst: ma sep 28, 2009 6:26 pm
Pimmo schreef:Fantastisch werk verricht Marc. Je TLS is echt weer als nieuw. Rood is best een mooie kleur :D

En hoe was het om weer te gaan rijden met een TL na die mega klapper?

Verstand op nul en genieten?

Begin eindelijk weer een beetje het gevoel te krijgen dat het mijn TLS is. Moet nog wennen aan de kleur maar de reacties die ik hoor zijn alleen maar positief dus voorlopig laten we het maar zo.

Het eerste ritje was nog een beetje "wennen" Zeker omdat nog niet alles 100% is. Zal wel beter gaan als ik de laatste dingetjes gedaan heb. :mrgreen:

Wanneer kom jij langs voor de laatste punten???

Marc
SV CC Lid
BerichtGeplaatst: ma sep 28, 2009 10:53 pm
Mooi Werk Marc!!! ziet er weer strak uit....gelijk vraagje...heb jij je karterdeksel of hoe dat ding ook heet aan de zijkant van je blok gespoten?? of alleen schoongemaakt..??
Bij mij zit er corrosie aanslag op en wil hem deze winter aangaan pakken net als de voorvork...TIPS??
maar veel rijplezier weer..en sterkte met het verlies..wat een gedoe allemaal joh!!
groetjes!!
Geniet van het rijden,geef gas met mate(n)!!
SV CC Lid
BerichtGeplaatst: di sep 29, 2009 12:13 pm
coppersv650s schreef:Mooi Werk Marc!!! ziet er weer strak uit....gelijk vraagje...heb jij je karterdeksel of hoe dat ding ook heet aan de zijkant van je blok gespoten?? of alleen schoongemaakt..??
Bij mij zit er corrosie aanslag op en wil hem deze winter aangaan pakken net als de voorvork...TIPS??
maar veel rijplezier weer..en sterkte met het verlies..wat een gedoe allemaal joh!!
groetjes!!

Nee, die van mij is gewoon alleen schoon gemaakt. Maar ik heb sterk de indruk dat het vroeger (lees TLS, oud model SV, ja zelfs mijn GSje) veeeeeeeel beter gespoten is met betere lak. De SV van Carolien is ook nog steeds niet gecorrodeerd en dat na 6 winters doorrijden!!!! Ik ken zo al 4 mensen waarvan ik weet dat de carter deksel gecorrodeerd is. Maarja alles moet goedkoper tegenwoordig!

De enigste manier om dit goed en definitief op te lossen is:
- carterdeksel laten stralen
- carterdeksel later poedercoaten. (of meerdere lagen spuiten)

Alle andere manieren zijn gedoemd te mislukken. Je MOET eerst alle corrosie die er nu inzit uithalen. Dit kan alleen met stralen (en dus niet met schuren!)
Daarna kun je hem laten spuiten (meerdere lagen) of poedercoaten!

Suc6 Marc
BerichtGeplaatst: di sep 29, 2009 10:29 pm
f2ride2001 schreef:Moet nog wennen aan de kleur maar de reacties die ik hoor zijn alleen maar positief dus voorlopig laten we het maar zo.
Marc

ZIet er mooi Marc, Knap hoe je dat allemaal in zo'n korte tijd voor elkaar krijgt. Enne die kleur daar is niks mis mee :D Hij knalt nu al van het beeldscherm!! :rock:
BerichtGeplaatst: wo sep 30, 2009 10:50 am
8) Dat ziet er goed uit man... Ongelofelijk dat 'ie nu alweer rijdt!!
SV CC Lid
BerichtGeplaatst: wo sep 30, 2009 11:16 am
Renzo schreef:
f2ride2001 schreef:Moet nog wennen aan de kleur maar de reacties die ik hoor zijn alleen maar positief dus voorlopig laten we het maar zo.
Marc

ZIet er mooi Marc, Knap hoe je dat allemaal in zo'n korte tijd voor elkaar krijgt. Enne die kleur daar is niks mis mee :D Hij knalt nu al van het beeldscherm!! :rock:

Jaja Renzo, jij kent 'm nog niet ... :lolbord:
Maar hij heeft natuurlijk niet alles helemaal alleen hoeven doen :roll: :lol:
Het zou een winterproject worden ... ooit (eh, nog niet eens zo lang geleden :!: )

:heppydepeppy:
SV650SA GS550
:heppydepeppy:
VorigeVolgende

Keer terug naar Alles over de TL1000S en TL1000R