TL1000S rebuilt

TL1000S en TL1000R only

Moderators: Erik, Jaap

Avatar gebruiker
Berichten: 269
Geregistreerd op: zo maart 22, 2009 6:50 pm
Woonplaats: Olen (B)
BerichtGeplaatst: wo sep 30, 2009 2:13 pm
svdraakje schreef:Het zou een winterproject worden ... ooit (eh, nog niet eens zo lang geleden :!: )

:heppydepeppy:



:lol: Het is nog 20 graden buiten :lol:
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 3792
Geregistreerd op: zo nov 26, 2006 10:33 pm
Woonplaats: Utrecht
BerichtGeplaatst: wo sep 30, 2009 5:49 pm
svdraakje schreef:Jaja Renzo, jij kent 'm nog niet ...


wel wel, ze reden samen achter mij aan door Luxemburg heen
Van 200 km per uur naar een foto aan de muur.... oftewel motorloos... maar nu op weg met een triple 698 !
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 990
Geregistreerd op: vr dec 29, 2006 11:09 am
Woonplaats: Oudenbosch
BerichtGeplaatst: do okt 01, 2009 9:11 am
AriePraat schreef:
svdraakje schreef:Jaja Renzo, jij kent 'm nog niet ...


wel wel, ze reden samen achter mij aan door Luxemburg heen


Dat kan wel zijn, Arie, maar weten WIE iemand is, is niet hetzelfde als weten HOE iemand is.
In het eerste geval weet je wie het is, in het laatste geval KEN je die iemand.

:-O :heppydepeppy:
SV650SA GS550
:heppydepeppy:
Avatar gebruiker
Berichten: 2683
Geregistreerd op: ma dec 25, 2006 2:26 pm
Woonplaats: O - Fryslân
BerichtGeplaatst: do okt 01, 2009 11:56 am
svdraakje schreef: ......................
Dat kan wel zijn, Arie, maar weten WIE iemand is, is niet hetzelfde als weten HOE iemand is.
.................

:-O :heppydepeppy:

We weten allemaal wel wie Arie is,
maar hoe Arie is zal altijd wel een raadsel blijven ............. :shock:
Prettig gestoord zijn heeft ook z'n voordelen ........... :wink:
La Dolce Vita Mijn motto: "Altijd blijven lachen !!
Iedere kwestie
heeft 2 meningen.
De verkeerde
en die van mij.
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 3792
Geregistreerd op: zo nov 26, 2006 10:33 pm
Woonplaats: Utrecht
BerichtGeplaatst: do okt 01, 2009 6:21 pm
:mrgreen: :rock: ach.. ik doe toch altijd normaal ? tenminste.. ik doe normaal voor mijn doen... het kan nog gekker hoor...
maar Marc, ik zal je topic niet verder vervuilen
Van 200 km per uur naar een foto aan de muur.... oftewel motorloos... maar nu op weg met een triple 698 !
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 2082
Geregistreerd op: do nov 09, 2006 10:30 pm
Woonplaats: Oudenbosch
BerichtGeplaatst: zo okt 18, 2009 7:00 pm
Laatste deel,

Nadat we 2 weken geleden de power commander terug geplaatst hebben (met dank voor de hulp van Pimmo) was er vorige week de defintieve test naar de technische dag. Dat was natuurlijk van ons af maar een klein stukkie. Bij terugkomst bleek er toch nog een boutje losgetrild. Toch nog even alles nagelopen. Tevens mijn achterbeugel opgehaald van de spuiter en gemonteerd. '

Afbeelding

Vandaag de echte test gedaan. Ivm bestuursvergadering in Almere lekker de TLS gepakt. Eens kijken hoe hij zich houd op bijna 300km.

Gelukkig geen gekke dingen. Lekker gereden, motortje loopt keurig (voor zover je dat van een TLS kunt zeggen :mrgreen: ) Bezine verbruik ook keurig, geen olielekkage cq verbruik kunnen constateren. :heppydepeppy: Wij zijn weer gelukkig 8)

Nou de winterstop en volgend jaar weer lekker genieten.

Marc
Laatst bijgewerkt door f2ride2001 op za feb 08, 2014 6:49 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
GS500 - GS550 - TL1000S - GSF1250SA
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 2082
Geregistreerd op: do nov 09, 2006 10:30 pm
Woonplaats: Oudenbosch
BerichtGeplaatst: vr okt 23, 2009 8:02 pm
Effe nog een sfeer plaatje, kon het niet laten :mrgreen:

Zoek de fotograaf 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo voorlopig is het STOP ivm de winter en gaan we met het "pekelfietsie" (gouwe ouwe :D ) de winter in.

Marc
Laatst bijgewerkt door f2ride2001 op za feb 08, 2014 6:49 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
GS500 - GS550 - TL1000S - GSF1250SA
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 2166
Geregistreerd op: do sep 11, 2008 3:06 pm
Woonplaats: Drachten
BerichtGeplaatst: za okt 24, 2009 9:51 am
Het ziet er allemaal als nieuw uit :coolhaas: Daar mag je oprecht trots op zijn :!:
Previously know as SuperSV650
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 2082
Geregistreerd op: do nov 09, 2006 10:30 pm
Woonplaats: Oudenbosch
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2009 3:49 pm
Zo, toch nog een gedeeltelijk winter projectje,

Voorvorken servicen bij Bitubo.

Ze staat er nu dus zo bij.

Afbeelding

Mooi doosie gemaakt:

Afbeelding

Nu nog op de post! En dan maar wachten........ :-"

Marc
Laatst bijgewerkt door f2ride2001 op za feb 08, 2014 6:49 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
GS500 - GS550 - TL1000S - GSF1250SA
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 2082
Geregistreerd op: do nov 09, 2006 10:30 pm
Woonplaats: Oudenbosch
BerichtGeplaatst: vr dec 18, 2009 3:43 pm
Nou ze zijn weer terug. Dankzij een kleine bijdrage in de verzendkosten mijnzerzijds :coolhaas: Was het waard.

Nieuwe olie, nieuwe keerringen en stofringen en aangepaste veren op mijn gewicht.

Hier nog een kleine bloemlezing uit het (uitgebreide) verslag wat ik van de specialist heb mogen ontvangen:

waar ik wel redelijk zeker van ben is dat de vork nog niet zo heel lang geleden open en los is geweest..op nogal amateuristische wijze.
Ik kwam iets tegen dat op olie leek.maar heb werkelijk geen idee wat dat voor meuk is. kleverig (en klonterig) groenachtig spul wat weinig met goede suspensieolie te maken heeft. goede vorkolie mag nooit kleverig zijn.."kleverig" is vijand nummer één van vering ..met name op de keerringen en op de geleidebussen veroorzaakt dat "stiction" (lees dat laatste maar als "sticky-friction)
verder klopte er bijzonder weinig van de hoeveelheid olie in de losse poten. de ene poot had een luchtkamer van ca 125mm/ de andere poot had zelfs ruim 160mm .
Een TLS vork heeft een luchtkamer nodig van ca 95<>105mm. dus met name die 160mm die ik gemeten heb is knap waardeloos
Ik vermoed dat er ooit aan gewerkt is door iemand die geen idee had welke olie te gebruiken en welke level aan te houden voor specifiek TLS Kayaba vork.
(En ja... TLS vork is daar gevoelig voor..met name einde veerweg en op de rebounddemping)


En ja, de voorvork was door dealer nagekeken.........Ik denk dat ik nog maar even een praatje ga maken Verkeerd

Ook nog even de onderzijde aangepakt want was nogal aangetast door de vele kilometers (cq miles). Dus schuren, spuiten in kleur en dan nog 3 lagen blanke lak. Ziet er weer enigszins verantwoord uit. Steenslag is niet helemaal weg te krijgen, maar ja het is nu eenmaal 12jaar oud.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgende stap, de hele zooi er weer onder Thumbsup

Marc
Laatst bijgewerkt door f2ride2001 op za feb 08, 2014 6:50 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
GS500 - GS550 - TL1000S - GSF1250SA
Avatar gebruiker
Berichten: 3950
Geregistreerd op: zo nov 26, 2006 9:48 pm
Woonplaats: Almere . . . (N52° 22.764 E5° 11.945)
BerichtGeplaatst: vr dec 18, 2009 4:16 pm
Nou schreef je in een eerder stadium:
f2ride2001 schreef:Vandaag de echte test gedaan. Ivm bestuursvergadering in Almere lekker de TLS gepakt. Eens kijken hoe hij zich houd op bijna 300km.Gelukkig geen gekke dingen. Lekker gereden, motortje loopt keurig (voor zover je dat van een TLS kunt zeggen :mrgreen: ) Bezine verbruik ook keurig, geen olielekkage cq verbruik kunnen constateren. :heppydepeppy: Wij zijn weer gelukkig 8)


Heb je nou van die, toch wel absoluut slecht afgestelde, voorvork helemaal niets hebt gemerkt tijdens je 300KM rit naar Almere? Of was je gewoon weer blij om, als in een roes, op dat ding te zitten?
Een andere optie is de perfecte kwaliteit van onze wegen, maar daar geloof ik niet echt in. :)
Helemaal "Exclusive"
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 2082
Geregistreerd op: do nov 09, 2006 10:30 pm
Woonplaats: Oudenbosch
BerichtGeplaatst: vr dec 18, 2009 5:06 pm
Tuurlijk wel, daarom zijn ze weg gegaan. :coolhaas:

Dit samen met een versleten achterwiel lager maakte dat de bochten een "echte" ervaring waren. Achterwiel is inmiddels opgelost door mijn "oude" achterwiel te plaatsen. Voorkant liet ik liever aan de specialist over. En terrecht zoals bleek!

Marc
GS500 - GS550 - TL1000S - GSF1250SA
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 2082
Geregistreerd op: do nov 09, 2006 10:30 pm
Woonplaats: Oudenbosch
BerichtGeplaatst: za dec 19, 2009 3:34 pm
Zo, het zaakje zit er weer op :coolhaas:

Afbeelding

Rest me alleen nog het spuiten van het subframepje voor het scherm. En dan zijn we (echt) zo'n beetje klaar.

Marc
Laatst bijgewerkt door f2ride2001 op za feb 08, 2014 6:50 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
GS500 - GS550 - TL1000S - GSF1250SA
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 2082
Geregistreerd op: do nov 09, 2006 10:30 pm
Woonplaats: Oudenbosch
BerichtGeplaatst: di dec 22, 2009 9:34 pm
Zo nog effe lekker de laatste loodjes. JAJA, ik ben lekker vrij deze week :-" Effe nog wat vakantiedagen opmaken.

De delen die nog gespoten moesten worden even gespoten, incl steppies welke errug ruw waren afgewerkt met op de randen tal van giet resten. Mooi droogrek.......
Afbeelding

Ohja, tussendoor ook nog de garagedeur geisoleerd. :coolhaas:

Proef montage.

Afbeelding

Verder nog een stukje carbon gemonteerd. Deze kwam van de "oude" kroonplaat af. Is helemaal schoongemaakt (door echtgenote). Lekker werkje om de dubbelzijdige plakband eraf te pulliken. :kusje:

Afbeelding

Als alles uitgehard is weer monteren en dan in de motteballen tot de eerste lente stralen.....................................
Duurt mij allemaal veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te lang. Kweenie

Marc
Laatst bijgewerkt door f2ride2001 op za feb 08, 2014 6:50 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
GS500 - GS550 - TL1000S - GSF1250SA

SV CC Lid
Berichten: 155
Geregistreerd op: di dec 18, 2007 9:43 pm
Woonplaats: Lelystad
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2009 10:16 am
Wat een plaatje die TL1000S van jouw :D Je laat hem toch wel rood he?

Durf bijna niet meer voor te komen rijden met de mijne :schater:

Laat die Marc maar knutselen.
Eindelijk weer mijn oude liefde terug.......
VorigeVolgende

Keer terug naar Alles over de TL1000S en TL1000R

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten