TL1000S rebuilt

TL1000S en TL1000R only

Moderators: Erik, Jaap

Avatar gebruiker
Berichten: 3955
Geregistreerd op: zo nov 26, 2006 9:48 pm
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2009 4:09 pm
Pimmo schreef:Wat een plaatje die TL1000S van jouw :D Je laat hem toch wel rood he?

Durf bijna niet meer voor te komen rijden met de mijne :schater:


Misschien is dat wel de reden dat we zo weinig TL'ers hebben binnen de club. :lol:
Helemaal "Exclusive"
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 2094
Geregistreerd op: do nov 09, 2006 10:30 pm
Woonplaats: Oudenbosch
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2009 7:03 pm
Nog een paar laatste sfeerplaatjes. Dan houd ik op met spammen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oogjes toe en slaap lekker, tot na de winterstop.

Marc
Laatst bijgewerkt door f2ride2001 op za feb 08, 2014 6:50 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
GS500 - GS550 - TL1000S - GSF1250SA
Avatar gebruiker
Berichten: 1182
Geregistreerd op: do dec 28, 2006 10:57 pm
Woonplaats: Malden
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2009 8:17 pm
Mooi stukje werk Marc en ik zou zeggen: inderdaad, tot na de winterstop! :yes:
Avatar gebruiker
Berichten: 2683
Geregistreerd op: ma dec 25, 2006 2:26 pm
Woonplaats: O - Fryslân
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2009 10:35 pm
f2ride2001 schreef:Nog een paar laatste sfeerplaatjes. Dan houd ik op met spammen.

Marc

Graag , want ik kan niet wachten totdat het weer boven de 10°C is :yeah:
La Dolce Vita Mijn motto: "Altijd blijven lachen !!
Iedere kwestie
heeft 2 meningen.
De verkeerde
en die van mij.
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 714
Geregistreerd op: wo dec 27, 2006 12:29 pm
Woonplaats: Huissen
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2009 10:01 pm
Marc de TLs is een plaatje bijna om te :kusje:
Mod's: progressieve Technoflex veren voor, RaceTech emulatoren, aangepaste Dampingrods, volledig instelbare Technoflex Achterschokbreker, 0vermaatse zuigers, nokkenassen mod, getunde carb's, SV650 03 schakelster mod

SV CC Lid
Berichten: 61
Geregistreerd op: zo dec 24, 2006 3:18 pm
Woonplaats: bekend
BerichtGeplaatst: do dec 31, 2009 8:22 pm
Marc, ik zit met tranen in mijn ogen, ik ben verliefd.
Jammer dat ik zo'n last had van mijn polsen anders had ik ook nog steeds mijn TL gehad.
En rood is natuurlijk de mooiste en de snelste :mrgreen:

Het lijkt alsof de donor fiets schade heeft gehad met die voorvork en kapotte koplamp unit.
Misschien dat daarom niet alle kuipdelen lekker zaten (krom subframe)
Maar alles is gecontroleerd dus dat zit wel goed.
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 2094
Geregistreerd op: do nov 09, 2006 10:30 pm
Woonplaats: Oudenbosch
BerichtGeplaatst: vr jan 01, 2010 10:07 pm
Nog een (kerst) kadootje gehad van TLpeter

Na schoonmaken :

Afbeelding

Niet slecht. De Zomer vakantie kan beginnen Thumbsup

Marc
Laatst bijgewerkt door f2ride2001 op za feb 08, 2014 6:51 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
GS500 - GS550 - TL1000S - GSF1250SA
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 3812
Geregistreerd op: zo nov 26, 2006 10:33 pm
Woonplaats: Utrecht
BerichtGeplaatst: za jan 02, 2010 12:05 am
het is je gegund Marc ! top actie Peter, heb je zelf nog je DR ? of heb je inmiddels wat anders ?
Van 200 km per uur naar een foto aan de muur.... oftewel motorloos... maar nu op weg met een triple 698 !

SV CC Lid
Berichten: 61
Geregistreerd op: zo dec 24, 2006 3:18 pm
Woonplaats: bekend
BerichtGeplaatst: za jan 02, 2010 4:41 pm
Hoi Arie, ja die heb ik nog steeds.
Ik moet er eens wat kilometers op gaan zetten denk ik :mrgreen:
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 2094
Geregistreerd op: do nov 09, 2006 10:30 pm
Woonplaats: Oudenbosch
BerichtGeplaatst: za feb 20, 2010 5:24 pm
Kon het niet laten om met het mooie zonnetje wat we hier hebben nog een photoshoot te maken.
Mag immers nog niet rijden in verband met de winterstop :(

Enjoy

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten Marc
Laatst bijgewerkt door f2ride2001 op za feb 08, 2014 6:51 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
GS500 - GS550 - TL1000S - GSF1250SA
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 292
Geregistreerd op: vr jan 05, 2007 10:36 pm
Woonplaats: Bergschenhoek
BerichtGeplaatst: za feb 20, 2010 9:27 pm
f2ride2001 schreef:Kon het niet laten om met het mooie zonnetje wat we hier hebben nog een photoshoot te maken.
Mag immers nog niet rijden in verband met de winterstop :(

Enjoy
Afbeelding
Groeten Marc


Waarom mogen we het kenteken van de tl niet lezen en van de gs wel Kweenie
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 990
Geregistreerd op: vr dec 29, 2006 11:09 am
Woonplaats: Oudenbosch
BerichtGeplaatst: za feb 20, 2010 10:14 pm
patrick1974 schreef:
Waarom mogen we het kenteken van de tl niet lezen en van de gs wel Kweenie


Omdat'ie de GS vergeten is :oops:
SV650SA GS550
:heppydepeppy:
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 2094
Geregistreerd op: do nov 09, 2006 10:30 pm
Woonplaats: Oudenbosch
BerichtGeplaatst: zo aug 01, 2010 12:55 pm
Met het opruimen van garage kwam ik nog mijn "oude" yoshi's tegen. Deze waren vorig jaar wel uit elkaar gehaald maar verder maar gauw in een doos gemikt. (zaten nogal wat deuken in :( )

Vandaag is Carolien met de club mee ( ladies day) dus ik kan weer even ongestoord klussen. Stil zitten kan ik toch niet... :schater:
Ding toch maar geprobeerd te "richten". Hoop gedoe maar toch een aardig eindje gekomen. Mooiste zou zo'n rol zijn waar je hem tussen kun doen en dan rollen. Maar ja bij gebrek aan beter maar aan de slag gegaan met stukken hout, dikke rubberen lap en een hamer. Viel niet eens tegen moet ik zeggen. Meteen de gelegenheid genomen om de uitlaat opnieuw te vullen. Gelukkig had ik een aantal jaren geleden extra vulling over laten komen uit de states. Kostte toen 14,95 $ per demper . Als ik nu ga kijken wat een vullen kost (geloof 60 EURO per demper :( ) Ben blij dat ik toen extra besteld had!! 8)


Hier nog even een "How To"

DEMONTEREN (heb ik dus geen plaatjes van)
Uitlaat van de motor schroeven (let op de pakking) Daarna de popnagels uit de uitlaat boren. Gebruik hiervoor, bij voorkeur, een kolomboor zodat je niet kunt uitschieten. Met de drijfijzer de restanten terug in de uitlaat tikken. Dan voorzichtig met een rubber hamer het uiteinde eruit slaan. (of met een stuk hout vanuit de koppelling kant). Bij ging het behoorlijk moeilijk omdat ik vloeibare pakking gebruikt heb om de uitlaat goed dicht te krijgen. Uiteindelijk houd je een aantal lossen delen over.

Als je de demperpijp hebt gaan we deze eerst met staalwol omwikkelen. Staalwol kun je goedkoop kopen in de supermarkt, het is daar op rol verkrijgbaar tegen een schijntje wat je anders bij de motorzaak moet betalen.

Afbeelding

Daarna de wol eromheen wikkelen. Dit is bij yoshimora makkelijk daar de vulling in de vorm van een zak komt. Deze kun je eenvoudig plat leggen en strak om de pijp wikkelen.

Afbeelding

Ik gebruik ijzerdraad om de vulling te fixeren op de pijp. Dan blijft die tenminste goed zitten. Daarna met draaiende beweging de zaak in de huls draaien. Je moet de vulling een beetje mee naar binnen proppen, anders lukt het niet.

Afbeelding

Als laatste doe ik nog een heel klein beetje vloeibare pakking er tussen. Enerzijds dicht het dan goed af, anderzijds glijd het dan makkelijk!

Dan overtollige pakking weg vegen en het bandje monteren. Begin bovenop en zet het vast met een popnagel.

Afbeelding

Daarna rondom popnagels steken. Daarna vloeiend naar beneden werken om zo het bandje goed vast te zetten. Bij yoshimura gebruikt met 8 popnagels om zo'n bandje vast te zetten. BOS heeft er bijvoorbeeld maar 4.

Uiteindelijk ziet het er dan zo uit:

Afbeelding

Daarna ben ik de zaak eens flink gaan polijsten om alle lelijke plekken uit het RVS te krijgen. Zaten nog wat groen (gras), bruine (klein) en krassen op :(

Afbeelding

Yoshimura plaatje maar even afgedekts want anders gaat het plaatje eraf met polijst pasta......

Daarna de zaak monteren. Ene kant

Afbeelding

Andere kant

Afbeelding

Al met al, niet ontevreden. Heb de meeste deuken weggekregen. Aantal kleine deukjes zitten nog in het zicht. Een paar groten heb ik kunnen verbergen onder de beugels.

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk blijven ze nu lang heel!!

Nou nog even de powercommander de goede map erinschieten en we kunnen weer eens genieten van de "sound" of yoshimura!
Orignele pijpjes zijn toch echt errrrrruuuuggg stil..... 8)

Marc
Laatst bijgewerkt door f2ride2001 op za feb 08, 2014 6:52 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
GS500 - GS550 - TL1000S - GSF1250SA
Avatar gebruiker
Berichten: 141
Geregistreerd op: do maart 26, 2009 10:34 pm
BerichtGeplaatst: zo aug 01, 2010 5:00 pm
Ziet er goed uit. Er mist alleen nog een filmpje van je geluid! :twisted:
R6 What else?
Avatar gebruiker
SV CC Lid
Berichten: 2094
Geregistreerd op: do nov 09, 2006 10:30 pm
Woonplaats: Oudenbosch
BerichtGeplaatst: ma aug 02, 2010 6:38 pm
Sander SV schreef:Ziet er goed uit. Er mist alleen nog een filmpje van je geluid! :twisted:



Die komt nog :coolhaas:
Marc
GS500 - GS550 - TL1000S - GSF1250SA
VorigeVolgende

Keer terug naar Alles over de TL1000S en TL1000R

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron