Versnellings indicatie viel weg. Die kende ik nog van de GSX650F die ik gereden heb. Blijkt inderderdaad exact dezelfde schakelaar te zijn.
Maar goed, ik ben electrotechnische ingenieur dus wil weten hoe het zit! Dus: ding van de motor af gepullikt. Wat een werk want de stekker zit onder de tank. Al die plastic zooi eraf.
Inmiddels uurtje verder, heb ik de schakelaar in de hand. Alleen zwart/wit en blauw meten nog door. De roze draad doet niets.
Zie onderstaande schema
Het rond draai gedeelte zit met een ringetje vast geperst. Deze vlak afgeslepen en het ringetje eraf gehaald. Je houdt dan volgende over.
En dan zie je ook wat er fout gaat en waarom. Het contact punt is niets meer dan een putje in het koper gemaakt. Dat is na zoveel kilometer gewoon helemaal vlak afgesleten en maakt geen contact meer. Ook is het koper wat geoxideerd.
Als je het vergelijkt met een normaal relais dan zit daar een opgeperst stuk metaal wat rond is en veel minder slijt. Dit is wel echt te goedkoop gemaakt en KAN niet lang meegaan. (is voor mij ook inmiddels de 3e versnellings schakelaar verdeelt over 2 motoren van Suzuki

Voor nu opgelost met een centerpoint een nieuw deukje geslagen, koper weer mooi blank gemaakt. Met een precisie boor van 2 mm een gat geboord in de centrale as en er een M2.5 in gezet om het schakelelement vast te kunnen zetten. En hij werkt weer. De vraag is voor hoe lang......
PS zag dat dat kreng inmiddels bij 100 euro moet kosten